Rychlé banánové lívance – tradiční recept na sladkou snídani

Banánové lívance jsou oblíbenou sladkou dobrotou dětí i dospělých. Přichystejte si vše na lívance z banánů – jeden z nejrychlejších receptů na sladkou snídani, večeři i oběd.

Zdravé a nadýchané banánové lívance si můžete připravit dokonce v bezlepkové variantě, bez vajíček, nebo ve veganské verzi. Přejeme vám dobrou chuť!

Banánové lívance bez mouky

Lívance jsou výborný tip na snídani i sladký oběd. Jejich příprava je doslova hračka, zvládne to i odrostlejší dítě. Výhoda tohoto receptu spočívá v jeho lehkosti a jednoduchosti. Banánové lívance bez mouky nezatěžují naše trávení, a jsou vhodné i pro osoby s intolerancí na lepek nebo laktózu.

Suroviny:

  • 1 banán,
  • 2 vejce,
  • 1 lžičku cukru,
  • máslo, ghí, nebo kokosový olej,
  • marmeládu, ovoce a šlehačku na ozdobení.

Postup přípravy:

  1. Banán nakrájejte na hrubší kolečka a vložte do mixéru.
  2. Přidejte rozklepnutá vejce a lžičku cukru a rozmixujte.
  3. Na pánev vložte kousek másla, ghí nebo kokosového oleje, a počkejte, až se rozehřeje.
  4. Vlijte trochu těsta na pánev a smažte po obou stranách, až bude těsto dobře propečené.

Voilà! A na světě jsou lahodné a zdravé banánové lívance! Recept je jednoduchý a výsledek výtečný. Hotové lívance ještě potřete marmeládou, nebo na ně nakrájejte čerstvé ovoce a ozdobte je šlehačkou.

Banánové lívance
Zdroj foto: iuliia_n / Shutterstock.com

Lívance s vločkami a chia semínky

Ještě zdravější variantu si připravíte, když se rozhodnete si recept ozvláštnit superpotravinami. Banánové lívance s vločkami se připravují podle základního receptu, ale s tím rozdílem, že do těsta po rozmixování přidáte ještě hrst ovesných vloček.

Dalším skvělým tipem pro fitness změnu je těsto, do kterého kromě ovesných vloček přimícháte i lžíci chia semínek. Nadýchané banánové lívance s ovesnými vločkami a chia semínky jsou výborná svačinka při cvičebním plánu. Zajistí vám rychlé a zdravé cukry, a také vlákninu.

Pokud cukr v receptu zaměníte za med nebo jinou zdravější variantu cukru, například javorový či čekankový sirup, o zdravou a výživnou snídani máte opravdu postaráno.

Banánové lívance bez vajec

Nemáte zrovna po ruce vajíčka? Připravte si banánové lívance bez vajec a získáte tak vynikající moučník nebo hlavní chod i pro osoby s alergií na vejce. Recept na takové lívance je rychlý a více než jednoduchý:

Suroviny:

  1. 20 dkg hladké mouky,
  2. 1 lžičku cukru,
  3. 300 ml mléka,
  4. 2 banány,
  5. 2 lžičky prášku do pečiva,
  6. máslo, ghí, nebo kokosový olej,
  7. marmeládu, smetanu a ovoce na ozdobení.

Postup přípravy:

  • Nejdříve rozmačkejte vidličkou banány na kaši.
  • Použít samozřejmě můžete i kuchyňský mixér, ve kterém rovnou rozmixujte banány s mlékem.
  • Dále pomalu přimíchávejte vařečkou v míse ostatní ingredience a vytvořte hladké těsto.

Na pánev si dejte trochu másla, ghí, nebo kokosového oleje a lívance z obou stran propečte. Takto připravená dobrota se podává s trochou oslazené zakysané smetany, s marmeládou, nebo sezónním ovocem.

Zdroj: tandysinclair.com

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.