Jak si vytvořit domácí kancelář na míru a být při práci z domova efektivní
Světová pandemie změnila pravidla práce v kancelářích a spoustu lidí muselo zůstat doma a ze dne na den si v domácích podmínkách vytvořit kancelář. A to se týkalo i dětí školou povinných. Pokud by se do budoucna stala práce z domácí kanceláře nutností, s následujícím návodem si ji zařídíte a vybavíte raz dva.
Konferencí se účastněte v pohodlí
Nedílnou součástí práce na dálku je pořádání konferencí, meetingů a dalších pravidelných schůzek. Abyste si během dne protáhli nohy a změnili mírně prostředí, na schůzi přes webkameru se vždy přemístěte ke stolku, který je na schůzky jako stvořený. Konferenční stolek vám dodá zdání toho, že se nacházíte v zasedací místnosti a budete si u něj připadat uvolněně.
Nic vám navíc nebrání v tom, abyste si ke schůzi připravili šálek kávy a pohodlně se usadili do židle. Sice se stále jedná o pracovní schůzi, ne o posezení s přáteli u piva, ale to přeci neznamená, že si nemůžete udělat pohodlí.
Celý den u pracovního stolu
Zbytek dne, když se zrovna nebudou konat schůzky s webkamerou, pracujte na svém počítači u pracovního stolu. K účelům práce z domova je nejlepší PC nebo psací stolek, protože vám poskytne dostatek prostoru na případné papíry s poznámkami a vejde se na něj také hrnek s kávou. Do velkých prostor se skvěle hodí stůl rohový, ale i menší stoly jsou praktické a splňují svůj účel. Na svém pracovním stole si vždy udržujete striktní pořádek. Díky tomu budete přesně vědět, kde se co nachází, a ušetříte si spoustu času zbytečným hledáním.
Nastavte si jasně daná pravidla
Aby vaše práce nijak nenarušovala chod vaší domácnosti a domácí pracovna nezabírala většinu bytu, je nesmírně důležité, stanovit si před začátkem práce z domova základní pravidla. Nachází-li se vás v jedné domácnosti více pracujících z domova, rozdělte si byt a každý si zaberte jednu místnost.
Práce z domova by totiž nijak neměla narušovat vaše společné bydlení, ani omezovat ostatní členy domácnosti. Pokud máte nějaké schůzky brzy ráno nebo naopak pozdě večer, buďte ohleduplní k ostatním členům domácnosti a používejte sluchátka.
Jak být v domácích pracovních podmínkách efektivní
Zbavte se všech rušivých podnětů před tím, než ráno zasednete k počítači. Pokud budete mít uklizený nejenom svůj pracovní stůl, ale i jeho okolí, budete výkonnější. Čím méně podnětů kolem sebe budete mít, tím budete také efektivnější. Nic vám totiž nebude brát pozornost od práce a vy se budete moci soustředit stejně, jako kdybyste seděli ve své normální kanceláři.
I proto se nedoporučuje, aby lidé, kteří pracují z domu, seděli u jídelního stolu. Neustále by totiž měli nutkání dělat si pauzy na svačiny, popřípadě přemýšlet nad tím, co si dají k obědu. Blízkost jídla rozptyluje a lidé kvůli tomu podávají horší výsledky.
Rušivá oznámení a aplikace během pracovní doby vypněte
Patříte k lidem, kteří nedají z ruky svůj mobilní telefon? Abyste svou závislost na svém přístroji omezili, ztište si během pracovní doby veškerá oznámení a aplikace, které nijak nesouvisí s prací. Samozřejmě nedávejte svůj mobilní telefon úplně do jiné místnosti, protože nikdy nevíte, co se přihodí a kdo bude potřebovat vaši pomoc. Pouze se postarejte o to, aby veškeré aplikace, které slouží pro vaše potěšení, byli během pracovní doby ztišeny. Nevěřili byste, kolik vám toto jednoduché nastavení ušetří času.
Při práci z domova můžete být produktivní a stejně efektivní, jako když se nacházíte ve své běžné kanceláři. Stačí si nastavit několik základních pravidel, která budete dodržovat, vytvořit si příjemné pracovní prostředí, a vaše pracovní výsledky budou na stejné úrovni.
Komentáře jsou uzavřeny, ale trackbacks a pingbacks je otevřen.