Jak si posílit imunitu a zatočit s jarní únavou

0
89
Zdroj foto: Alexander Knyazhinsky / Shutterstock.com

Jarní únava souvisí s imunitou, to všichni dobře víme. Posílením imunity zlepšíme svůj fyzický i psychický stav a zároveň zvládneme únavu. Na jaře pomůže detox a vyšší příjem vitamínů a důležitých minerálů.

Po zimních měsících je náš organismus poměrně vyčerpaný, protože dostává těžší tučnou stravu, v níž chybí dostatek ostatních živin, především vitamínů a minerálů. Vzhledem k tomu, že i slunečního svitu je v zimě poskrovnu, má organismus také nedostatek vitamínu D. Když k tomu připočteme nedostatek pohybu na čerstvém vzduchu, je pochopitelné, proč máme na konci zimy tak málo energie a trpíme řadou viróz.

Posílení imunity začněte očistnou kúrou

Nedostatek pohybu má na svědomí i špatné okysličování organismu, což zase zapříčiňuje nedostatečné odbourávání toxických látek. Tělo je doslova zanesené odpadem z metabolických reakcí a imunita je v předjaří velmi oslabená. Prvním krokem k posílení imunity je tedy detoxikace organismu – důkladnou vnitřní očistu.

Zdroj foto: Pheelings media / Shutterstock.com

Abychom organismus zbavili toxinů, je třeba zařadit do jídelníčku co nejvíc zeleniny, ovoce a také bylinky. Mladá kopřiva či oddenky pýru pomáhají čistit organismus, všechny natě (petrželka, pažitka, řeřicha) a zelená zelenina (salát, špenát, kapusta) pak kromě vitamínů obsahuje potřebné minerály, především hořčík. Přidávejte si do jídlo rozmarýn a dobromysl, mají povzbuzující účinky a podporují krevní oběh.

Pohyb, sauna a otužování

Otužování se v poslední době stalo velkým hitem. Opravdu posiluje imunitu, ale začínat musíte pomalu, abyste si nakonec víc neublížili. Z dlouhodobého hlediska je otužování pro posílení imunity velmi zásadní. Imunitu posílíte i v sauně. I pocením se zbavíte toxinů v těle a zlepšíte si krevní oběh.

Nejlepší, co můžete pro své tělo, psychiku, pro posílení imunity a pro zbavení se jarní únavy udělat, je dostatečně dlouhý pobyt na čerstvém vzduchu s přiměřeným pohybem. Svižná procházka, venkovní fitness aktivity, jízda na kole, to všechno vám pomůže okysličit organismus, zbaví stresu a významně podpoří imunitu.

ZANECHTE ODPOVĚĎ

Zadejte prosím svůj komentář!
Prosím, sem zadejte své jméno