Tipy na přípravu lahodných smoothie nápojů v pohodlí vašeho domova

0
304
Zdroj foto: Alexandra Anschiz / Shutterstock.com

Není nad sklenku osvěžujícího smoothie. Nezáleží na tom, zda s ním zahájíte den, dopřejete si ho po cvičení nebo místo odpolední svačinky. Smoothie bodne vždy. A protože jeho příprava není nikterak složitá, připravili jsme pro vás několik tipů na ty nejlepší smoothie. Těšit se můžete jak na ovocné, tak i zeleninové mixy, které vám dodají denní dávku vitaminů a minerálů.

Trocha historie smoothie

Ačkoliv se smoothie připravovalo v oblasti Středomoří již od nepaměti, velké celosvětové popularitě se těší až od 20. století a za to vděčíme USA. Obrovské oblíbenosti se totiž smoothie dočkalo po vynálezu ledničky a mixéru. V současnosti existuje již tolik receptů k jejich přípravě, že si vybere úplně každý.

Superpotraviny pro přípravu smoothie

Chcete si vytvořit své vlastní smoothie, ale nenapadá vás, které ovoce a zeleninu k jeho přípravě použít? Máme pro vás malou inspiraci v podobě superpotravin, které rozhodně nezkazí žádné smoothie.

  • Kapusta – má nízký obsah kalorií, silný antioxidační účinek a je skvělou prevencí vzniku chorob.
  • Špenát – jeho největší výhoda spočívá v tom, že lze dobře přebít jeho chuť. Toho můžete využít, pokud jej nemáte rádi, ale nechcete se připravit o jeho účinky. Špenát je totiž nabitý vitaminy a má protirakovinné účinky.
  • Jahody – mají větší obsah vitaminu C než pomeranč.
  • Borůvky – jsou skvělými antioxidanty.

Pokud potřebujete chuť smoothie něčím zjemnit a získat tekutou konzistenci, používejte řecký jogurt. Obsahuje více bílkovin než obyčejný bílý jogurt.

Jestliže chcete svému tělu dopřát pořádný detox, připravte si okurkové smootie. Jelikož je okurka z 95 % tvořena pouze vodou, nemusíte ji ničím doplňovat a prospět tak svým játrům a ledvinám.

Zdroj foto: Ilona Titova / Shutterstock.com

Dalším skvělým ovocem do smoothie je banán. Kromě toho, že vašemu smoothie dodá krémovost a sladkou chuť, obsahuje také draslík a vlákninu.

Surovinou, kterou podobně jako kapustu, nemá rád každý, je zázvor. Zvyšuj obranyschopnost vašeho organismu a pomáhá se zažíváním. Má velice výraznou chuť, proto ho vždy stačí jen malé množství.

A když zmiňujeme ty superpotraviny, tak na závěr nesmíme zapomenout zmínit také chia semínka. Ta dokonale klamou svým vzhledem. Jsou malá, ale neskutečně výživná a nakopnou vás stejně jako hrnek kávy.

Lesní ovoce a banán

Klasika, která nikdy nezklame.

  1. Do mixéru vhoďte 1 banán, misku lesního ovoce, šťávu z pomeranče a vanilkový jogurt.
  2. Pro doslazení můžete použít ještě lžičku medu.
  3. Vše pořádně umixujte až dostanete hladkou tekutou konzistenci.
Zdroj foto: Olga Pink / Shutterstock.com

Mangové smoothie pro dospělé

Pokud plánujete nějakou party s přáteli nebo třeba rodinnou oslavu a je zrovna horký slunný den, osvěžte hosty osvěžujícím mangovým smoothie nápojem s rumem. Jak na to?

Na přípravu 4 sklenic budete potřebovat:

  • 2 zralá manga,
  • 450 ml řeckého jogurtu,
  • 120 ml mangového sirupu,
  • 120 ml bílého rumu,
  • nadrcený led.

Veškeré ingredience vhoďte do mixéru nebo smoothie makeru a mixujte, dokud nezískáte hladkou a pěnivou konzistenci. Tímto netradičním smoothie koktejlem rozhodně zaujmete a všichni si na něm pochutnáte!

Smoothie, které vás okamžitě nakopne

Potřebujete si dodat trochu vzpruhy ve formě vitaminů? Známe ideální recept. Skládá se z:

  • červené řepy,
  • špenátu,
  • zázvoru,
  • pomeranče,
  • ananasu,
  • jablka.

Všechny tyto suroviny společně vhoďte do mixéru a v případě potřeby dolijte vodou. Abyste si ušetřili práci a nemuseli čerstvou řepu loupat a opékat, použijte tu nakládanou.

Smoothie je nejenom trendy, ale hlavně skvěle chutná a je připravené během pár minut.

ZANECHTE ODPOVĚĎ

Zadejte prosím svůj komentář!
Prosím, sem zadejte své jméno