Keto dieta pro začátečníky aneb zhubněte snadno bez hladovění

0
449
Zdroj foto: nadianb / Shutterstock.com

Keto dieta je určená pro všechny, ale převážně pro lidi, kterým už jejich váha způsobuje zdravotní problémy a potřebují zdravě zredukovat svoji váhu. Je to v podstatě proteinová dieta.

Musí se při ní dodržovat určité zásady a pro dosažení maximálních výsledků musíte být zodpovědní hlavně sami k sobě.

Princip Keto diety

Tuto dietu bychom mohli nazvat také proteinovou dietou. Otázka, co je keto dieta je tedy velmi jednoduchá. Základem je jídelníček sestavený hlavně z jídel, které obsahují velké množství proteinů, vitamínů a vlákniny. Při keto dietě se jí prakticky neomezené množství zeleniny.

Zároveň jsou z jídelníčku vyřazeny sacharidy. Právě díky tomu dochází k postupnému, a hlavně zdravému hubnutí. Spalují se však jen tuky. Díky přísunu bílkovin svalová hmota zůstává zachována.

Může keto dietu dodržovat i úplný začátečník?

Keto dieta pro začátečníky není žádný problém, pokud se seznámíte s potravinami, které jsou vhodné. Ze začátku můžete trochu tápat, jak jíst, nebo kolik toho můžete sníst, zvlášť pokud máte například závislost na jídle nebo jste o této metodě doposud nikdy neslyšeli. Nebojte se toho. Všechny začátky jsou těžké. Ideálním řešením je nechat si sestavit jídelníček profesionálem, který vám poradí a také vás v těžkých začátcích povzbudí.

Zdroj foto: Elena Eryomenko / Shutterstock.com

Proč si vybrat právě keto dietu?

Keto dieta není žádnou novinkou, přestože je to v poslední době módní záležitost. Využívá se už více jak 100 let. Výhody takové diety nespočívají pouze ke snížení tělesné hmotnosti, ale získáte kontrolu nad svou chutí na jídlo. Ze zdravotního hlediska bojuje s diabetem a cholesterolem. Základem této metody je jíst až v době, kdy máte opravdu hlad. Nejíte jen proto, abyste zahnali pocit nudy, protože právě teď nemáte nic lepšího na práci.

Fáze keto diety

Keto dieta zásady: Existují dvě: hubnoucí a udržovací.

  • Hubnoucí zásady – jíte 5x denně co tři hodiny, musíte vypít alespoň 2 litry vody a také můžete zkonzumovat půl kila zeleniny denně.
  • Udržovací zásady – stále zůstává, že musíte sníst 5 jídel denně v tříhodinových intervalech, ale dvě z toho by měly být s vysokým obsahem bílkovin. Příjem vody, pokud zvládnete, zvyšte na tři litry denně. V udržovacím stavu je povoleno jedno sacharidové jídlo denně.

Vhodné potraviny

Keto dieta pro ženy je stejná jako pro muže, protože se dodržuje stejný jídelníček. Nejvhodnější potraviny jsou maso, ryby a veškeré mořské plody. Nechybí ani vejce bohaté na bílkoviny, sýry a co je nejdůležitější – zelenina. Hlavně květák, zelí, růžičková kapusta, avokádo, brokolice, chřest, zelené fazole a špenát. Všimli jste si, že je všechno zelené? Potraviny, které naopak nejsou vhodné, je mrkev a brambory.

Zdroj foto: JoyStudio / Shutterstock.com

Recept na Keto panna cottu

Nebojte se, že byste byli úplně ochuzeni o sladké jídlo. Nejlepší keto dieta je pestrá a počítá také s tím, že budete mít chuť na sladké, které si normálně nemůžete dopřát. Proto si připravte například keto panna cottu.

Budete potřebovat:

  • 1 kapučíno proteinový koktejl,
  • 1 lžičku rozpustné kávy,
  • balení želatiny,
  • 100 ml smetany na vaření,
  • sladidlo – NE CUKR,
  • čerstvou mátu a trochu strouhané hořké čokolády na ozdobení.

Postup přípravy

  1. Nejprve si připravíme želatinu dle návodu na jejím balení.
  2. Koktejl, vodu a kávu rozmixujeme, přidáme smetanu a přivedeme k varu.
  3. Poté sundáme z plotny a vmícháme želatinu.
  4. Keto dieta a sacharidy nejdou dohromady, proto doslazujeme místo cukru sladidlem.
  5. Celou směs rozdělíme do připravených mističek a necháme přes noc vychladit.
  6. Na ozdobu můžeme použít čerstvé lístky máty a trochu strouhaní hořké čokolády.

Tuto dietu byste měli dodržovat stále. Alespoň její udržovací fázi. Nejen, že je keto dieta zdravá, ale udržovací fáze zabrání tomu, abyste znovu začali nabírat na váze.

ZANECHTE ODPOVĚĎ

Zadejte prosím svůj komentář!
Prosím, sem zadejte své jméno