Avokádová pomazánka: Zdravá a chutná svačinka

Avokádová pomazánka je oblíbenou alternativou snídaně či svačiny, a to hlavně pro děti, jelikož je opravdu zdravá. Ne nadarmo je avokádo označováno za superpotravinu.

Co je avokádo

Než se pustíme do vytváření plnohodnotné snídaně či svačiny, řekněme si něco o tom, co to avokádo vlastně je. Jedná se o druh ovoce, často je ale uváděno jako zelenina.

  • Jedná se o ovoce hruškovitého tvaru, jehož povrch bývá zelený, někdy až černý.
  • Uvnitř najdeme světle zelenou nebo žlutou dužinu a pecku.
  • Avokádo je uvnitř měkké, proto se dobře hodí ke každému jídlu.

Nebo z něj můžete připravit například lahodnou pomazánku. Avokádo má vysoký obsah látek, které jsou pro náš organismus velmi přínosné. Nicméně i přes to, že se jedná o ovoce, obsahuje velké množství tuku.

Využití avokáda

Tento druh ovoce je bohatý na vlákninu, minerály i tuky. Využívá se jak v kuchyních, tak i v lékařství. Není proto divu, že se v dnešní době velice často objevuje na pultech obchodů, ale i v jídelníčcích mnoha z nás.

Avokádo se doporučuje konzumovat v rámci diet, ale i těhotným a kojicím ženám. Jelikož se jedná o ovoce, které však nemá sladkou chuť, doporučuje se konzumovat avokádo téměř ke každému jídlu. Svou chutí může připomínat například ořechy. Hlavně díky vysokému obsahu zdravých tuků. Proto se může užívat jak v syrovém, tak i v tepelně upraveném stavu. Při dietách se avokádo používá především jako náhražka másla, majonézy, sádla a jiných nezdravých tuků.

Zdroj foto: Krasula / Shutterstock.com

Avokádová pomazánka s vejcem

Suroviny:

  • 1 celé avokádo,
  • 2 vejce (vařené natvrdo),
  • cibule dle chuti,
  • sůl,
  • pepř,
  • chilli,
  • česnek.

Postup přípravy:

  1. Avokádo rozkrojíme, vyjmeme dužinu a všechnu rozmačkáme v míse.
  2. Přidáme natvrdo vařená vejce a společně s avokádem rozmačkáme a zamícháme.
  3. Dle chutí přidáme najemno nakrájenou cibulku, sůl a pepř.
  4. Ti z nás, kteří mají rádi výraznější chuť, mohou přidat drcený česnek nebo chilli.
  5. Hotovou pomazánku podáváme s pečivem, tousty nebo se zeleninou.

Přidat ji samozřejmě také můžete k hotovým jídlům, především k masu.

Zdroj: happyfoodstube.com

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.